הפרויקט הבא
- D.P.P.A בניין פיזיקה
הקו הירוק של הרכבת הקלה המחבר את המטרופולין מחולון ועד הרצליה צפון דרך תל אביב
אורך הקו 39 ק"מ, 62 תחנות
פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב מבוצע במסגרת הסכם שותפות ציבורית-פרטית (PPP), וכולל את שלבי התכנון, הרכש, הבנייה ופעולות התחזוקה של הקו.
הקו הירוק יחבר את האזורים המערביים של הרצליה, הצפון-מזרח של תל אביב, חולון והמזרח של ראשון לציון – אל מרכז תל אביב. מטרת הקו היא לשפר את הנגישות למרכז העיר ולחזק את הקישוריות בין מוקדי המגורים, העסקים והתחבורה במטרופולין.
אורך הקו כ-39 קילומטרים, מתוכם כ-4.2 קילומטרים בתוואי תת-קרקעי. לאורך הקו ימוקמו 62 תחנות, ביניהן:
2 תחנות שקועות – לוינסקי ונמיר
3 תחנות עיליות – רידינג, גני התערוכה ופנחס רוזן
4 תחנות תת-קרקעיות – קרליבך, קפלן, ארלוזורוב-מערב ורבין
הקו יעבור ברובו על פני הקרקע, למעט הקטע שבמרכז תל אביב, אשר יעבור מתחת לאדמה. בנוסף, יוקמו שני מסופי תפעול (דיפו) – בחולון ובהרצליה, והקו יופעל באמצעות 98 רכבות קלות, שינועו כצמדים (יחידות כפולות).
למערכת הקו הירוק שתי שלוחות – צפונית ודרומית – אשר יחברו את חלקי המטרופולין אל לב העיר. הקו ייתן מענה לצרכים התחבורתיים של אזורי הפיתוח העתידיים בצפון-מערב תל אביב ובמערב הרצליה, ויאפשר גישה ישירה ונוחה למוקדי תעסוקה מרכזיים כגון רמת החייל, אוניברסיטת תל אביב, חולון, ראשון לציון והרצליה פיתוח.
אדריכלים – קולקר אדריכלים / אוריה וולף, תברואה – גולדיש, מ"א – AF-AC/AES, נוף – TeMa, קונסט – ליבני הנדסה/NTB, חשמל – שנבל-איקטין, מערכות – אלסטום