דברו איתנו
  • שטח: 39 ק"ר
  • סטטוס: תכנון
  • יזם: אלקטרה
  • מיקום: המרכז, ישראל
פרוגרמה

הקו הירוק של הרכבת הקלה המחבר את המטרופולין מחולון ועד הרצליה צפון דרך תל אביב
אורך הקו 39 ק"מ, 62 תחנות

מודלים
420 מודלים REVIT / IFC
על הפרויקט

פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב מבוצע במסגרת הסכם שותפות ציבורית-פרטית (PPP), וכולל את שלבי התכנון, הרכש, הבנייה ופעולות התחזוקה של הקו.

הקו הירוק יחבר את האזורים המערביים של הרצליה, הצפון-מזרח של תל אביב, חולון והמזרח של ראשון לציון – אל מרכז תל אביב. מטרת הקו היא לשפר את הנגישות למרכז העיר ולחזק את הקישוריות בין מוקדי המגורים, העסקים והתחבורה במטרופולין.

אורך הקו כ-39 קילומטרים, מתוכם כ-4.2 קילומטרים בתוואי תת-קרקעי. לאורך הקו ימוקמו 62 תחנות, ביניהן:

  • 2 תחנות שקועות – לוינסקי ונמיר

  • 3 תחנות עיליות – רידינג, גני התערוכה ופנחס רוזן

  • 4 תחנות תת-קרקעיות – קרליבך, קפלן, ארלוזורוב-מערב ורבין

הקו יעבור ברובו על פני הקרקע, למעט הקטע שבמרכז תל אביב, אשר יעבור מתחת לאדמה. בנוסף, יוקמו שני מסופי תפעול (דיפו) – בחולון ובהרצליה, והקו יופעל באמצעות 98 רכבות קלות, שינועו כצמדים (יחידות כפולות).

למערכת הקו הירוק שתי שלוחות – צפונית ודרומית – אשר יחברו את חלקי המטרופולין אל לב העיר. הקו ייתן מענה לצרכים התחבורתיים של אזורי הפיתוח העתידיים בצפון-מערב תל אביב ובמערב הרצליה, ויאפשר גישה ישירה ונוחה למוקדי תעסוקה מרכזיים כגון רמת החייל, אוניברסיטת תל אביב, חולון, ראשון לציון והרצליה פיתוח.

אדריכלים – קולקר אדריכלים / אוריה וולף, תברואה – גולדיש, מ"א – AF-AC/AES, נוף – TeMa, קונסט – ליבני הנדסה/NTB, חשמל – שנבל-איקטין, מערכות – אלסטום

יצירת קשר